понедељак, 11. јул 2016.

Bračni par iz Lijevča uzgaja limun i narandže


Glas da Milka i Mile Popović iz sela Karajzovci u Gradišci uzgajaju južno voće u svojih preko deset plastenika pročuo se nadaleko, a znatiželjnici svakodnevno dolaze na njihovo imanje, raspituju se i kupuju sadnice limuna, narandže i drugog egzotičnog voća.
Popovići, koji su prestali da se bave povrtarstvom, koje je najzastupljenije u Lijevče polju, okrenuli su se uzgoju limuna, mandarine, klementine, grejpfruta, narandže i drugog južnog voća, a kako kažu, osim lokalnih kupaca, najviše svojih sadnica prodaju u Hercegovinu.
“Ovo je za mene velika ljubav, prvu sadnicu limuna sam kupio za 25 maraka, a onda sam sebi rekao idem ja to zakalemiti. Kako se većina kalema primala, ubrzo sam imao više od 2.000 sadnica limuna”, priča Mile Popović, dodajući da je njegov limun jako dobrog roda i kvaliteta, a zna težiti i do 600 grama.
“Cilj mi je bio da dokažem da u našim klimatskim uslovima, koji se stalno mijenjaju, sa sve višim temperaturama, može da se uzgaja južno voće. Do sada nismo vjerovali da ovdje mogu rađati i smokve, a sada ih ima u mom plasteniku”, priča Popović.
Kaže da briga o južnom voću nije nimalo lagana, ali da se trud na kraju isplati.
“Težak je to posao, ali ga ja volim. U rasadniku sam tokom cijele godine. Ipak, najveće obaveze su tokom jeseni i zime, jer moramo ložiti vatru kako se temperatura u plastenicima ne bi niti jednog trenutka spustila ispod nule”, poručuje Popović, koji dodaje da supruga i on sami rade, dok tokom sezone angažuje radnike za dnevnicu.
“Svake sezone zaposlimo pet-šest radnika, koji nam pomažu, jer je ovo velik posao. Za sezonu, koja traje četiri-pet mjeseci, radnik kod nas može da zaradi oko 1.000 maraka mjesečno”, pohvalio se Popović.
Klima i tržište
Popović kaže da je tržište za južno voće u RS zagarantovano. Proizvodnji u korist ide i povoljna klima bez ekstremno niskih temperatura, zbog čega se ovaj posao, kako kaže, isplati.
Cijene
– 15 KM košta sadnica limuna na imanju Popovića
– 100 KM valja platiti za veću sadnicu limuna ili narandže sa više plodova

Нема коментара:

Постави коментар